Шахрайське блокування картки: поліцейські встановлюють зловмисника, який привласнив понад 64 тисячі гривень мешканки Баштанської громади
Після серії дзвінків аферисти переконали жінку, що її банківську картку заблоковано. Під приводом «відновлення доступу» шахраї отримали особисті дані заявниці та, маючи доступ до мобільного банкінгу, здійснили перекази з рахунку жінки на загальну суму понад 64 тисячі гривень.
До Баштанського районного відділу поліції звернулась 64-річна жителька Баштанської громади із заявою про те, що на її мобільний телефон зателефонував невідомий, який представився працівником банку. Чоловік повідомив, що банківську картку нібито заблоковано через перевищення ліміту. Для «відновлення доступу» аферист запевнив, що найближчим часом їй зателефонують і нададуть код для розблокування.
Потерпіла розповіла, що отримала кілька дзвінків від «псевдопрацівників банку», які продиктували код, а згодом крок за кроком пояснив їй процедуру нібито відновлення доступу до картки. Жінці повідомили, що операцію завершено та рахунок розблоковано.
Однак, коли вона спробувала увійти до мобільного додатку банку, доступ виявився заблокованим.
Перевіривши баланс коштів у банкоматі, жінка виявила, що з її кредитної картки зникли понад 64 тисячі гривень.
За вказаним фактом слідчі розпочали кримінальне провадження за ч. 4 ст. 190 КК України «Шахрайство». Санкцією вказаної статті передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк до восьми років.
Щоб не потрапити на гачок до аферистів поліцейські радять дотримуватись правил фінансової безпеки:
-якщо вам зателефонують невідомі особи і, представившись начебто співробітниками банку, повідомлять, що картка заблокована чи хтось намагається зняти гроші, а щоб вберегти заощадження, просять перевести їх на інші картки та назвати дані банківського рахунку, покладіть слухавку і не виконуйте вказівок співрозмовника;
-ніколи нікому не повідомляйте номер платіжної картки, строк її дії та CVV код, пін-код від картки, логін і пароль для входу в онлайн-банкінг, коди й одноразові паролі від банку та мобільних операторів;
-маєте сумніви щодо безпеки вашого банківського рахунку - зателефонуйте самостійно до call-центру фінансової установи, який вказаний на звороті банківської картки. У разі необхідності одразу заблокуйте картку.
Шановні громадяни, пам’ятайте, що співробітники банківських установ ніколи не запитують конфіденційну інформацію під час телефонної розмови, так діють лише шахраї!
Якщо ви стали жертвою шахрайства, збережіть листування або скриншоти, зверніться до найближчого відділення поліції або зателефонуйте на спецлінію 102.
Баштанський районний відділ поліції
