Нормативно-правові актиї політики
Міжнародні нормативно-правові акти у сфері забезпечення гендерної рівності та запобігання насильству щодо жінок:
1. Загальна декларація прав людини
2. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод, прийнята Радою Європи 04.11.1950
3. Конвенція Організації Об’єднаних Націй про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок від 18.12.1979 та Факультативний протокол до Конвенції від 10.12.1999
3. Міжнародний пакт про економічні, соціальні і культурні права, прийнятий ООН 16.12.1966
4. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права, прийнятий ООН 16.12.1966
5. Європейська соціальна хартія (переглянута), прийнята Радою Європи від 03.05.1996
6. Пекінська декларація та Платформа дій, прийняті 15.09.1995 на четвертій Всесвітній конференції зі становища жінок (м. Пекін)
7. Цілі Сталого Розвитку, прийняті 25.09.2015 Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй
8. Резолюція 1325 (2000), ухвалена Радою Безпеки Організації Об’єднаних Націй на її 4213-му засіданні, 31.10.2000
12. Конвенція Міжнародної організації праці № 100 про рівне винагородження чоловіків і жінок за працю рівної цінності від 29.06.1951
13. Конвенція Міжнародної організації праці № 111 про дискримінацію в галузі праці та занять від 24.06.1975
14. Конвенція Міжнародної організації праці № 156 про рівне ставлення й рівні можливості для трудящих чоловіків і жінок: трудящі із сімейними обов’язками від 23.06.1981
15. Конвенція Міжнародної організації праці № 103 про охорону материнства (переглянута в 1952 році)
16. Конвенція Міжнародної організації праці № 122 про політику в галузі зайнятості (22.06.1984 р.)
17. Конвенція Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами (Стамбульська конвенція) від 11.05.2011
18. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої, ратифікована Законом України № 1678-VII від 16.09.2014
Національне законодавство, що регулює паритетне становище жінок і чоловіків та рівність їх прав та можливостей:
1. Конституція України, прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28.06.1996
2. Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»
3. Закон України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» від 06.09.2012 № 5207-VI
4. Закон України від 14.09.2021 № 1643-IX «Про внесення зміни до статті 73 Кодексу законів про працю України»
5. Закон України від 10.09.2021 № 1750-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі»
9. Указ Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року» від 30 вересня 2019 року № 722/2019
10. Указ Президента України «Про Річну національну програму під егідою Комісії Україна – НАТО на 2021 рік» від 11 травня 2021 року № 189/2021
11. Указ Президента України «Про Національну стратегію у сфері прав людини» від 24 березня 2021 року № 119/2021
12. Постанова Кабінету Міністрів України «Питання проведення гендерно-правової експертизи» від 28.11.2018 № 997
12. Постанова Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 930 «Деякі питання забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»
15. Національний план дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.10.2020 № 1544-р
21. Концепція комунікації у сфері гендерної рівності, затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2020 № 1128-р
22. Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 366-р
23. Методичні рекомендації щодо впровадження та застосування гендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.01.2019 № 1
24. Методичні рекомендації щодо проведення гендерного аудиту підприємствами, установами та організаціями, затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 09.08.2021 № 448
25. Методичні рекомендації щодо внесення до колективних договорів та угод положень, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у трудових відносинах, затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 29.01.2020 року № 56
26. Методичні рекомендації застосування гендерного компоненту в освітній процес закладів освіти сектору безпеки і оборони
27. Інструкції щодо інтеграції гендерних підходів під час розроблення нормативно-правових актів, затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 07.02.2020 № 86
40. Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року, затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2022 року № 1163-р
35. План заходів з виконання Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2020 року № 1544 (зі змінами, внесеними розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2022 року №1150-р)
37. Державна стратегія забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2030 року та операційний план з її реалізації на 2022-2024 роки, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2022 року № 752-р
38. Правила етичної поведінки поліцейських, затверджені наказом МВС від 09.11.2016 № 1179
Протидія дискримінації, сексуальним домаганням та насильству
1. Методика запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі та сексуальним домаганням на робочому місці в органах системи Міністерства внутрішніх справ України
2. Інформаційна пам’ятка «Сексуальне насильство, пов'язане з конфліктом»
3. Інформаційна пам'ятка для потерпілих від злочинів на ґрунті нетерпимості
«ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО СЛУЖБ ДОПОМОГИ ТА ПІДТРИМКИ ПОСТРАЖДАЛИХ ВІД НАСИЛЬСТВА, ЗОКРЕМА ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА, СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЬСТВА (СНПК)»
Звернувшись за телефонами нижченаведених гарячих ліній, ви можете отримати: інформаційні, психологічні та юридичні консультації; інші види допомоги.
Постраждала особа має право на:
1. Дієвий, ефективний та невідкладний захист в усіх випадках домашнього насильства, недопущення повторних випадків домашнього насильства;
2. Звернення особисто або через свого представника до суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
3. Отримання повної та вичерпної інформації від суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, про свої права і соціальні послуги, медичну, соціальну, психологічну допомогу, якими вона може скористатися;
4. Повагу до честі та гідності, уважне та гуманне ставлення з боку суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
5. Конфіденційність інформації особистого характеру, яка стала відома суб’єктам, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, під час роботи з постраждалою особою, та захист персональних даних;
6. Безоплатне отримання відповідно до законодавства соціальних послуг, медичної, соціальної та психологічної допомоги відповідно до її потреб;
7. Безоплатну правову допомогу у порядку, встановленому Законом України "Про безоплатну правову допомогу";
8. Вибір спеціаліста за статтю (за можливості);
9. Відшкодування кривдниками завданих матеріальних збитків і шкоди, заподіяної фізичному та психічному здоров’ю, у порядку, визначеному законодавством;
10. Звернення до правоохоронних органів і суду з метою притягнення кривдників до відповідальності, застосування до них спеціальних заходів щодо протидії домашньому насильству;
11. Своєчасне отримання інформації про остаточні рішення суду та процесуальні рішення правоохоронних органів, пов’язані з розглядом факту вчинення стосовно неї домашнього насильства, у тому числі пов’язані з ізоляцією кривдника або його звільненням;
12. Інші права, передбачені законодавством у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, а також міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України.
КОРИСНІ КОНТАКТИ ДЛЯ ТЕРМІНОВОГО ЗВЕРНЕННЯ
102 – поліція;
103 – швидка допомога
0-800-500-335 – національна гаряча лінія з протидії насильству та торгівлі людьми ГО «Ла Страда»;
1547 – всеукраїнська урядова «гаряча лінія» з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей (цілодобово безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів);
0-800-50-17-20; 044-299-74-08 – гаряча лінія Уповноваженого з прав людини (працює: понеділок - п'ятниця з 9:00-20:00, субота, неділя з 9:00 -15:00); адреса електронної пошти зазначеної гарячої лінії – [email protected].
0-800-213-103 – Єдиний контакт-центр безоплатної правової допомоги, адреса електронної пошти: [email protected] (перенаправлення – цілодобово, консультація юриста: Пн. – Пт. з 9:00 до 18:00, безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів);
044-254-75-88 – Управління дотримання прав людини Департаменту головної інспекції та дотримання прав людини Національної поліції України;
116123 – національна «гаряча лінія» з питань запобігання насильству в сім’ї, торгівлі людьми та гендерної дискримінації: (цілодобово, безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів);
116111 – національна дитяча «гаряча лінія» з питання захисту прав дітей: Пн. – Пт. з 12:00 до 20:00 (безкоштовно з мобільних телефонів);
0-800-500225 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів).
Що робити, якщо Ви тривалий час страждаєте від насильства, але до поліції та інших органів Ви ще не готові звертатись?
Телеграм-чати для підтримки осіб, які страждають від домашнього насильства:
телеграм-чат Національної поліції України: https://t.me/police_helpbot.
чат-бот МВС у VIBER; TELEGRAM: #ДійПротиНасильства
телеграм-чат: «Безоплатна правова допомога».
чат «Правова допомога протидії насильству»:
https://t.me/Non_Violence_Bot;
Безоплатна правнича допомога
https://legalaid.gov.ua/kliyentam/pro-bezoplatnu-pravovu-dopomogu-bpd/kontakt-czentr/
ЯКЩО ВИ СТРАЖДАЄТЕ ВІД НАСИЛЬСТВА, НЕ МОВЧІТЬ!
ЗВЕРТАЙТЕСЬ ЗА ДОПОМОГОЮ!
Дотримання прав людини
Конституція України визначає, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека є в Україні найвищою соціальною цінністю. Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом
Забезпечення прав людини є важливим аспектом діяльності національної поліції України. Поліція, як основний орган забезпечення правопорядку, зобов'язана діяти відповідно до Конституції України, міжнародних стандартів прав людини та національних законодавчих актів.
До основних завдань Національної поліції України належать – захист прав людини через забезпечення безпеки громадян, протидія злочинності та охорона публічного порядку.
Національна поліція України неухильно дотримується стандартів прав людини та принципу пропорційності у своїй діяльності, тобто використовувати силу лише тоді, коли це необхідно для виконання законних функцій, і мінімізувати шкоду для прав і свобод громадян.
НПУ постійно працюємо над покращенням умов у підрозділах поліції, забезпечуємо належні умови утримання затриманих та впроваджуємо сучасні технології для захисту прав громадян.
«НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ»
Міжнародні нормативно-правові акти у сфері забезпечення прав людини
1. Загальна декларація прав людини
2. Декларація прав дитини
3. Пекінська декларація та Платформа дій (Четверта Всесвітня конференція з питань жінок, 1995 р.)
4. Декларація Комітету міністрів Ради Європи «Про культурну різноманітність»
5. Декларація прав корінних народів
6. Міжнародна конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації
8. Міжнародна конвенція про захист прав усіх трудящих-мігрантів та членів їхніх сімей
9. Міжнародна конвенція про захист усіх осіб від насильницьких зникнень
10. Міжнародний пакт про економічні, соціальні і культурні права
11. Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок
12. Конвенція проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання
13. Конвенція про права дитини
14. Конвенція про права осіб з інвалідністю
15. Конвенція про охорону та заохочення розмаїття форм культурного самовираження
Ключові національні нормативно-правові акти у сфері забезпечення прав людини:
1. Конституція України, прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28.06.1996
2. Декларація Про державний суверенітет України Прийнята Верховною Радою Української РСР, 16 липня 1990 року
3. Постанова Верховної Ради України Про Засади державної політики України в галузі прав людини 17 червня 1999 року
4. Закон України Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини 23 грудня 1997 року
5. Закон України Про внесення змін до Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини" щодо національного превентивного механізму 2 жовтня 2012 року № 5409-V
6. Закон України Про громадянство України
7. Закон України Про громадські об'єднання
8. Закон України Про звернення громадян
9. Закон України Про свободу совісті та релігійні організації
10. Закон України Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності
13. Закон України Про національні меншини (спільноти) України
14. Закон України Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту
15. Закон України Про інформацію
«КОРИСНІ КОНТАКТИ ДЛЯ ТЕРМІНОВОГО ЗВЕРНЕННЯ У РАЗІ ПОРУШЕННЯ ВАШИХ ПРАВ»
Національна поліція України:
102 – цілодобово;
Через «гарячу лінію» Національної поліції України - 0800-50-17-20 (працює: понеділок - п'ятниця з 09:00-18:00).
Уповноважений Верховної Ради України:
На «гарячу лінію» Уповноваженого ВРУ з прав людини 0800-50-17-20 та 044-299-74-08 (працює: понеділок - п'ятниця з 08:00-19:00, субота, неділя з 09:00 -15:00).
На адреси ел. пошти:
[email protected] (виключно для електронних звернень та адвокатських запитів);
[email protected] (виключно для подання запитів на інформацію).
Через громадську приймальня Уповноваженого ВРУ з прав людини працює: понеділок - п'ятниця з 09:00-17:00 вихідні дні - субота, неділя Адреса: 01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8.
Повідомити про корупцію
На «гарячу лінію» Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини 0800-50-17-20 (працює: понеділок - п'ятниця з 08:00-19:00, субота, неділя з 09:00 -15:00).
Захист персональних даних
Одним із напрямків розвитку України є підвищення захисту персональних даних та забезпечення прав осіб на недоторканність приватного життя. У зв’язку з тим, що захист основоположних прав і свобод людини щодо обробки персональних даних безпосередньо впливає на авторитет держави, зокрема, її здатність реалізовувати ефективну внутрішню і зовнішню політики в галузі прав людини, в липні 2010 року Україна ратифікувала Конвенцію Ради Європи про захист осіб у зв’язку з автоматизованою обробкою персональних даних. Цим Україна взяла на себе зобов’язання забезпечити дотримання прав і свобод людини, зокрема, права на недоторканність приватного життя, передбаченого статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основних свобод та гарантованого статтею 32 Конституції України. Для реалізації взятого на себе зобов’язання Верховною Радою України прийнято Закон України «Про захист персональних даних», який набув чинності 1 січня 2011 року.
Відповідно до ст. 32 Конституції України ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Відповідно до вищезазначеного закону, обробка персональних даних – це «будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем».
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 року № 580-VIII, Національна поліція України - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.
Відповідно до вимог наведених у пункті 4 статті 25 та статті 27 Закону «Про Національну поліцію України» передбачено повноваження поліції в безпрецедентному масштабі формувати і використовувати інформаційні ресурси (бази даних), зокрема, що входять до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України. Також поліція може створювати власні бази даних і має безпосередній оперативний доступ до інформації та інформаційних ресурсів інших органів державної влади..
Законодавче наділення Національної поліції статусом центрального органу виконавчої влади означає поширення на цей орган державної виконавчої влади ознак розпорядника публічної інформації, зокрема, конфіденційної про фізичну особу. Така юридична риса Національної поліції випливає із системного тлумачення змісту норм, передбачених у ч. 1 ст. 1 закону України «Про Національну поліцію» та ст. 12 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
Отже, на сьогодні забезпечення впровадження механізму захисту персональних даних відповідно до стандартів Європейського Союзу є одним із пріоритетів у роботі Національної поліції.
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ
У СФЕРІ ПРАВ ЛЮДИНИ
Міжнародні нормативно-правові акти у сфері захисту персональних даних:
1. Загальна декларація прав людини
2. Концепція про захист прав людини і основоположних свобод – ЄВРОПЕЙСЬКА КОНВЕНЦІЯ З ПРАВ ЛЮДИНИ
3. Регламент європейського парламенту і ради (ЄС) 2016/679 від 27 квітня 2016 рокупро захист фізичних осіб у зв'язку з опрацюванням персональних даних і про вільний рух таких даних, та про скасування Директиви 95/46/ЄС (Загальний регламент про захист даних)
Національне законодавство, що у сфері захисту персональних даних:
1. Конституція України
2. Кримінальний кодекс України (стаття 182)
3. Цивільний кодекс України (статті 301, 302)
4. Кодекс України про адміністративні правопорушення (стаття 188-39)
5. Закон «Про Національну поліцію України»
6. Закон України «Про захист персональних даних»
7. Закону України «Про звернення громадян»
8. Закон України «Про захист інформаційно-комунікаційної системи»
9. Закон України «Про доступ до публічної інформації»
10. Закон України «Про електронні комунікації»
11. Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»
12. Постанова Кабінету Міністрів «Про затвердження Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ та переліку пріоритетних електронних інформаційних ресурсів її суб’єктів»
13. Наказ Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини «Про затвердження документів у сфері захисту персональних даних»
14. Постанова Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
КОРИСНА ЛІТЕРАТУРА
У СФЕРІ ЗАХИСТУ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ:
1. Захист персональних даних в діяльності суб’єктів владних повноважень
2. Пам’ятка щодо особливостей обробки та захисту персональних даних осіб, постраждалих від сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом
3. Захист персональних даних: правове регулювання та практичні аспекти науково-практичний посібник
КОНТАКТИ ДЛЯ ТЕРМІНОВОГО ЗВЕРНЕННЯ
У РАЗІ ПОРУШЕННЯ ВАШИХ ПРАВ
Національна поліція України:
102 – цілодобово;
0-800-50-17-20 – через «гарячу лінію» Національної поліції України - (працює: понеділок - п'ятниця з 09:00-18:00).
Уповноважений Верховної Ради України:
0-800-50-17-20 та 044-299-74-08 – на «гарячу лінію» Уповноваженого ВРУ з прав людини (працює: понеділок - п'ятниця з 08:00-19:00, субота, неділя з 09:00 -15:00).
На адреси ел. пошти:
[email protected] (виключно для електронних звернень та адвокатських запитів);
[email protected] (виключно для подання запитів на інформацію).
Через громадську приймальня Уповноваженого ВРУ з прав людини працює: понеділок - п'ятниця з 09:00-17:00 вихідні дні - субота, неділя Адреса: 01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8.
Повідомити про корупцію
0-800-50-17-20 – на «гарячу лінію» Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (працює: понеділок - п'ятниця з 08:00-19:00, субота, неділя з 09:00 -15:00)
Історії жінок-поліцейських
Жінка в поліції.
Це — не лише про форму, зброю і присягу. Це — про шлях, де кожен день доводиш, що ти не слабша, що ти «на своєму місці».
Жінка у суспільстві часто змушена бути вдвічі стійкішою, аби її сприймали всерйоз. Бо її професійність оцінюють не за справами, а через призму чи упередження. Бо її рішення постійно ставлять під сумнів. Бо замість «дякую за службу» вона часто чує: ,«а навіщо тобі це?», «а як же діти?».
Бо чоловіка на бойовій посаді вважають героєм. А жінці — потрібно ще довести, що може так саме ефективно виконувати задачі.
Вона йде в поліцію не тому, що це «жіноче» чи «чоловіче» діло. Вона йде, бо має поклик. Бо хоче змін. Бо вміє. Бо може.
Але суспільство досі ставить їй запитання, яких не ставить чоловікам.
Їй доводиться приховувати втому, бо «не можна показати слабкість», бути завжди зібраною, бо інакше скажуть «емоційна». Часто вона несе тягар не лише своєї служби, а й боротьби з невидимими бар’єрами всередині системи. Їй складніше зростати, бо лідерські якості в жінки чомусь ще й досі «перевіряють» суворіше.
Але попри все — вона йде вперед.
А ще — вона на передовій.
Так, жінки-поліцейські сьогодні служать і на бойових посадах. Вони входять до складу штурмових підрозділів, евакуюють поранених, прикривають побратимів вогнем, виносять на собі зброю, аптечки, бронежилети — і відповідальність. Вони борються не лише зі злочинністю, а й за країну — у прямому сенсі слова.
Їхні історії — це історії сили, професійності та глибокої відданості.
І щовечора вона знімає форму, щоб бути дружиною, мамою, донькою, подругою, жінкою, яка теж має право на вразливість.
Її сила — не в тому, що вона така ж, як чоловіки. Її сила в умінні тримати рівновагу між рішучістю й емпатією, логікою й чуйністю, суворістю й людяністю.
Їй важче — так. Але вона вже тут. У секторі безпеки. В поліції. На бойових позиціях. І з кожним роком — нас більше.
Бо рівність — це не лише про можливості. Це про гідність. Про вибір. Про повагу до кожної, хто йде цим непростим, але таким важливим шляхом.
Ці публікації — не просто слова. Нижче — історії жінок-поліцейських.
Тих, хто щодня тримає не лише лінію фронту, а й лінію внутрішньої стійкості.
Читайте. Поширюйте. Говоріть.
Вони заслуговують бути не «винятками», а прикладами. Історією змін.»
3. Історії про діяльність жінок-поліцейських:
01.02.2024 – поліція Черкаської області «Черкаська поліцейська Марина Островська під обстрілами розміновувала деокуповану Херсонщину» https://t.me/CherkassyPolice/12730
07.03.2025 – поліція Черкаської області «Катерина Євко, черкаський криманалітик поліції, яка стоїть за багатьма успішними розслідуваннями» https://www.facebook.com/share/p/1Dxeoh8xif/09.03.2025 podrobnosti.ua «Залишилися без дому, але з вірою в перемогу: історія родини учасників бойових дій»
https://podrobnosti.ua/2496950-z-pd-obstrlv-do-zolota-sumchanki-peremogli-na-kubku-vropejskih-chemponv-z-ndorhokeju.html
10.03.2025 – поліція Рівненщини «Герої поруч «Історія поліцейської з Донеччини Оксани Хітматуліної, яка нині служить на Рівненщині, — це про силу та віру в Перемогу» https://fb.watch/yeMl6VZJme/; https://fb.watch/yeMnGpU0RC/
17 квітня 2025 року - поліція Черкаської області «Сильні! Сміливі! Незламні! Жінки у бойових підрозділах поліції» https://www.facebook.com/share/p/1C9JufzGG2/
2 травень 2025 року· - Національна поліція України «Жінки поліцейські на фронті»
https://www.facebook.com/share/p/1GdP9SsgZw/
10 Червня 2025, “Пресслужба поліції — це та сама журналістика, але в погонах”: інтерв’ю з речницею черкаської поліції Зоєю Вовк: https://18000.com.ua/strichka-novin/pressluzhba-policiyi-ce-ta-sama-zhurnalistika-ale-v-poganax-intervyu-z-rechniceyu-cherkaskoyi-policiyi-zoyeyu-vovk/
19.06.2025 – Громадська організація «Дівчата», Департамент головної інспекції та дотримання прав людини НПУ, URL: https://www.facebook.com/share/v/1DwKxG26sz/
22.06.2025 – поліція Хмельниччини, Cуспільне Хмельницький "Потрібно працювати там, де ти корисний": історія поліцейської з Луганщини, яка переїхала у Хмельницький
https://suspilne.media/khmelnytskiy/1045529-potribno-pracuvati-tam-de-ti-korisnij-istoria-policejskoi-z-lugansini-aka-pereihala-u-hmelnickij/
01.07.2025 – Національна поліція України «Працюємо, щоб притягнути до відповідальності кожного винного у скоєнні воєнних злочинів, - харківська слідча поліції Ірина Базаєва» https://npu.gov.ua/news/pratsiuiemo-dlia-toho-shchob-prytiahnuty-do-vidpovidalnosti-kozhnoho-vynnoho-u-skoienni-voiennykh-zlochyniv-iryna-bazaieva
03.07.2025 – Хмельницьке районне управління поліції «На варті прав та добрих справ: старший інспектор з дотримання прав людини Олена Кірілкова» https://www.facebook.com/share/p/1AATnTVPXk/?mibextid=wwXIfr
104.07.2025 року Городок.City «Жіночі обличчя Городоцької поліції. Історії правоохоронниць, які працюють, допомагають, змінюють» https://horodok.city/articles/426447/zhinochi-oblichchya-gorodockoi-policii-istorii-pravoohoronnic-yaki-pracyuyut-dopomagayut-zminyuyut
«Якщо бачу несправедливість — не можу промовчати», — поліцейська Тетяна Щерба про захист прав жінок https://www.youtube.com/watch?v=NCR2-QcfwrM
Орден «За мужність» ІІІ ступеня від Президента України отримала поліцейська евакуаційного підрозділу «Білий янгол» Олена Ставицька https://www.facebook.com/100067057622761/posts/1047370267508218/?mibextid=wwXIfr&rdid=u61wOsY5Y9m9k3p6#
Джерело: https://npu.gov.ua/diyalnist/dotrimannya-prav-lyudini/istorii-zhinok-politseiskyi