Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Поліцейська рекомендація: як не стати жертвою шахраїв під час воєнного стану
Опубліковано 27 травня 2022 року о 11:41

Не зважаючи на повномасштабну війну та обстріли регіону, а також попередні звернення поліції із закликами не піддаватись на провокації аферистів, люди продовжують потрапляти у пастки шахраїв.

26 травня до Миколаївського районного управління поліції звернулась 38-річна місцева мешканка із повідомленням про те, що шахраї заволоділи її грошовими коштами у сумі понад 45 тисяч гривень. Зі слів жінки їй стало відомо що можна отримати матеріальну допомогу від міжнародної організації. На одному з інтернет ресурсів вона перейшла за посиланням, де внесла дані своєї банківської картки, після чого з неї було знято грошові кошти у сумі понад 45 тисяч гривень.

За вказаним фактом розпочали кримінальне провадження за ч. 1 ст. 190 КК України «Шахрайство». Санкція статті передбачає покарання від штрафу до обмеження волі на строк до трьох років.

Тож є необхідність нагадати про сучасні й поширені види шахрайств та правила, яким потрібно слідувати, щоб уберегти себе від таких злочинів.

Ваш родич у біді – потрібна допомога

Це найпоширеніший вид шахрайства. Схема його проста, але вирішальними тут є фактори несподіванки та гра на емоціях потерпілого. Шахраї дзвонять вам на мобільний, як правило, увечері або вночі, і починають словесну атаку. Розпитують, чи є син (чоловік, онук), якщо відповідь позитивна, то «голос» представляється працівником правоохоронного органу й повідомляє, що родич жертви затриманий поліцейськими, тому вимогливо пропонує вирішити питання про не притягнення до відповідальності за грошову винагороду. Або розповідають, що ваш «родич» потрапив у біду, наприклад, у ДТП і потрібні гроші на операцію тощо.

Якщо людина нервує та підтримує бесіду, зловмисник тріумфує - жертва «на гачку». Аферисти - хороші психологи, вони не дають жертві вийти зі стресової ситуації, ведуть діалог так, що потерпілі погоджуються допомогти «родичеві» і слухняно виконують поради «доброго» посередника. Інколи шахраї просять не припиняти розмову і не відключати телефон, щоб позбавити людей можливості передзвонити рідним і з'ясувати справжню картину. А інколи міняють голос і представляються родичами.

За грошима приїжджають безпосередньо додому до потерпілих. Це найчастіше спільники аферистів, які відповідають за роботу так званого «кур’єра». Потім кошти переводять на рахунки організаторів афери, а сам дзвінок, взагалі, завдяки доступній інтернет-телефонії, часто здійснюють засуджені навіть з колоній за кордоном.

Вішинг

Найбільш розповсюдженими видами шахрайств є телефонне, пов'язане з виманюванням реквізитів банківських карток або іншої конфіденційної інформації. Зловмисники, зателефонувавши на мобільний телефон жертви, представляються співробітниками банку та, нібито з метою зберегти кошти на банківському рахунку клієнта, або пропонують матеріальну допомогу в зв’язку з військовим станом, повідомляють громадянам неправдиву інформацію. Розповідають про нібито заблокування картки, існуючу необхідність уточнення контактних даних, хакерську атаку на систему банку і подібне. Люди, не розуміючи небезпеки, добровільно називають свої персональні дані, а потім з їхніх рахунків зникають грошові кошти.

Відділ комунікації поліції Миколаївської області


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux