«Допомога» фейкового чат-боту вартувала понад 63 тисячі гривень - поліцейські встановлюють особу шахраїв, які ошукали мешканку Миколаєва
Спілкування у шахрайському застосунку фінансової установи щодо проблем із проведенням транзакції призвело до втрати коштів заявниці. За вказаним фактом поліцейські відкрили кримінальне провадження та закликають громадян дотримуватись фінансових правил безпеки.
До поліції звернулася 49-річна мешканка обласного центру, яка стала жертвою шахраїв. Зі слів заявниці, вона намагалася перерахувати свої кошти з однієї картки на іншу, після того як виникла помилка транзакції, звернулась до служби підтримки одного із банків через месенджер, який знайшла у пошуковику. У ході спілкування потерпілій почали надходити повідомлення, у яких потрібно було вказати свої персональні дані. У результаті спілкування у чат боті жінка втратила 63 тис 500 гривень та у подальшому її банківська картка була заблокована.
За вказаним фактом слідчі розпочали кримінальне провадження за ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України «Шахрайство». Санкція статті передбачає до восьми років позбавлення волі. Нині поліцейські вживають заходів щодо встановлення зловмисників та притягнення їх до відповідальності.
Поліція нагадує, як уберегтися від шахрайських дій у мережі:
-завжди користуйтеся лише офіційними контактами банків, зазначеними на їхніх вебсайтах або в мобільних застосунках;
-не шукайте служби підтримки через пошукові системи чи соцмережі — шахраї часто створюють фейкові сторінки та чат-боти;
-ніколи не повідомляйте у месенджерах, чат-ботах або телефоном свої персональні дані, номери карток, CVV-коди, паролі чи коди підтвердження з SMS.
Якщо ви сумніваєтеся у справжності контакту, зателефонуйте до банку самостійно за офіційним номером, вказаним на звороті картки.
У разі підозрілих операцій негайно блокуйте картку та звертайтеся до найближчого відділення поліції або за номером 102.
Відділ комунікації поліції Миколаївської області
