«Вашу карту заблоковано», «З вашого рахунку підозріла транзакція», «Ми здійснюємо перевірку клієнтів», «Нові правила під час воєнного стану». Саме такі слова зазвичай використовують зловмисники – псевдобанкіри.
Шахраї телефонують і представляються працівниками фінансових установ та просять назвати конфіденційну інформацію, аби заволодіти вашими коштами.
Пам’ятайте, навіть в умовах війни, справжні співробітники банку або працівники державних установ не запитують таку інформацію.
Як уникнути подібного шахрайства:
- якщо не ви ініціатор дзвінка у фінустанову і не чекаєте зворотного телефонного з’єднання із працівником банку, у жодному разі не натискайте цифри на екрані свого телефону для підтвердження тієї чи іншої дії з вашим рахунком;
- за жодних умов нікому не повідомляйте смс-коди, три цифри на звороті картки (CVV-код), логіни та паролі від інтернет-банкінгу, пін-код до картки;
- не виконуйте жодних вказівок невідомих співрозмовників.
Яку інформацію може запитувати справжній працівник банку?
Коли ви самостійно телефонуєте до контакт-центру банку, працівник банку проводить віддалену ідентифікацію клієнта і вам будуть задавати питання щодо секретного слова, дня народження, місця проживання, паспорта тощо.
Але справжні працівники банків ніколи не запитають тризначний номер на звороті картки, смс-коди, паролі від інтернет-банкінгу, пін-код до картки.
Якщо ж ви повідомили будь-яку особисту інформацію шахраям, негайно заблокуйте картку, зверніться у банк та до найближчого територіального відділення поліції або зателефонуйте на спецлінію 102.
Відділ комунікації поліції Миколаївської області